شهداد برای دوازدهمین روز گرمترین نقطه کشور شد-راهبرد معاصر

شهداد برای دوازدهمین روز گرمترین نقطه کشور شد

هواشناسی کرمان ضمن هشدار سیل ناشی از پدیده مونسون اعلام کرد:شهداد امروز (جمعه) با ثبت حداقل دمای ۳۶ درجه سانتیگراد برای دوازدهمین روز متوالی گرمترین صبح را در بین کشور داشته است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 02
کد خبر: ۲۵۲۸۴۸

به گزازش راهبرد معاصر؛، همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته نیز شهداد با حداکثر دمای ۴۹.۴ درجه سانتیگراد ، بالاترین دمای ثبتی در کشور را داشته است.

براساس این گزارش، لاله زار در شهرستان بردسیر با دمای ۱۴ درجه سردترین و شهداد با دمای ۴۹ درجه گرمترین ایستگاه هواشناسی استان کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته بودند؛ بیشینه شهر کرمان ۴۰ درجه و کمینه آن ۲۶ درجه بوده است.

از هشدار هواشناسی برای گرد و خاک تا پدیده مونسون

روابط عمومی هواشناسی کرمان همچنین طبق بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی و با تاکید بر هشدار هواشناسی شماره ۱۹ خود اعلام کرد: امروز جمعه و طی هفته پیش رو، وزش باد به‌نسبت شدید با انتقال ریزگرد از استان های همجوار، خیزش گردوخاک، افزایش غلظت غبار، کاهش دید افقی و کیفیت هوا در استان به ویژه در مناطق شمال غربی، نیمه جنوبی و نوار شرقی استان پیش بینی می شود.

این گزارش ادامه داد: همچنین طی این مدت با تقویت فعالیت مونسون در جنوب شرق کشور رخداد رگبار باران و رعد و برق در مناطق جنوبی، جنوب غربی و مرکزی استان محتمل است که با توجه به نوع بارش ها جاری شدن رواناب و اختلال تردد در برخی این مناطق دور از انتظار نیست.

همچنین به لحاظ دمایی امروز کاهش نسبی دما در اغلب مناطق را خواهیم داشت و برای روزهای آینده تداوم هوای گرم پیش بینی می شود./ایررنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده